Sidor

lördag 24 juni 2017

Signe

Hur tar lilla Signe det nu när syrran flyttat? Natten till igår vaknade jag kl 01.30 av en väldigt ledsen liten Signe som vaknat alldeles ensam. Mimmie och Fidelie hade nämligen gått innovation lagt sig i sängen i valprummet. Så Signe kände sig ensam och övergiven. Jag tog mitt täcke och kudde , skyndade mig ner och tillsammans med de andra två kröp vi ner i sängen. Signe la sig tillrätta vid mitt huvud sen sov hon gott resten av natten. Bestämde mig att lika bra jag sover här nere tills det blir flyttdags.
Nu har vi alla grindar öppna och stackars Caspian gör sitt bästa för att hålla otäckingen borta. Inte helt lätt då hon likt en katt svassar fram och tillbaka framför honom. Eftersom jag vet att skulle Caspian säga ifrån gör han det 'snyggt' är jag helt trygg och ibland önskar jag att han varit mer bestämd.  Stackars Majsan kommer väl bli alldeles överkörd annars 😃 men så glad att hon är så trygg och framåt och våga testa gränser. Hon och Jojo busar vilt och har så kul. Tror Jojo kommer sakna henne massor . Igår var det midsommar och vi hade gäster Signe inte träffat innan . Hon var direkt framme för att hälsa och la sig sen tillrätta i i ett knä för att bli kelad . Mycket Mimmie där. Vet ni vad ? Jag är väldigt väldigt glad i det lilla livet . Bloggat på mobilen så är det fler stavfel än vanligt skyller jag på att glasögonen inte är på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar