Sidor

måndag 1 maj 2017

17 dygn

ÄNTLIGEN!!!
Har lilla Brun öppnat sina ögon.

Lilla Röd är det fortfarande bara springor.
Har faktiskt aldrig haft en kull där de öppnat ögon så sent men
vi tror så här att Mimmie var i höglöp ovanligt länge efter att hon blev 
parad och valparna föddes ju exakt på dygn 63. Men troligen skedde inte 
befruktningen för en ett par dagar senare så de är egentligen ett par dagar yngre.
De är även lite senare motoriks men lite kan ju det bero på att de faktiskt har det alldeles för bra.
I en kull med flera där får de kämpa lite om bäst plats vid maten mm medan dessa får allt serverat av en ömsint Mimmie.
Så här såg det ut när jag försökte ta kort på lilla Brun.
 Men idag har faktiskt Mimmie velat följa med på promenad och igår tog
Gunilla stygnen på henne.
På fredag ska jag presentera deras tilltalsnamn som är så fina!

Liten stilstudie på lilla Röd
Som tagit sig ut ur lådan igår . Jag som är van vid att de är så tysta
rusade in och där låg hon och ville tillbaka till lådan.
Men nu har jag höjt ingången så de stannar på plats.


Lilla Brun mötte mig i lördags med huvudet utstickande över kanten för att säga godmorgon.
Hon är så tjock och rund .
Älskar magbilder.
två små sötnosar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar