Sidor

onsdag 10 maj 2017

MAT

Idag var det dags!
För vad då kan man undra?
Jo att  få smaka på riktig mat!
Inte en dag för tidigt om ni frågar valpisarna.
Har sällan sett små valpar kasta sig över maten med sådan aptit.
Ingen tvekan överhuvudtaget.
Märks att de har aptiten efter mamma Mimmie.



Mimmie klagade högljutt över att inte få vara med vid detta premiär tillfälle.
Men som alltid finns det en orsak . Hon hade gått in och frestat med milkshake för att sedan 
kunna ta all mat själv.
Matvrak var det ja.
Jag ger dem Royal Canin starter för att så småningom gå över till deras junior medium foder.
Hur går det då med Signes ben?
Idag har vi tränat utan tejp och det går så bra. Men liten tendens att de glider åt sidan
när underlaget är lite halare så jag tejpade om dem men med ännu bredare mellan . Så om de glider lite ör det lättare för henne att räta upp dem och samtidigt tränar hon muskler. 
Hon är en jäkla fart nu när hon rör sig precis som Hedwig.
Vinglig film men Mimmie sitter bredvid mig och vill bli kelad.
Ni ser de ger varandra lekinviter.
Tyvärr får jag sitta lite på avstånd när jag fotar och filmar annars hoppar
Mimmie i lådan och vill vara med. Ja lite diva är hon allt.
Nu har de börjat höra riktigt bra med.
När jag kommer in och kallar på dem så kommer de bums.
Deras tänder har också börjat komma. Tycker nästan det händer något nytt varje dag.

Söta lilla Hedwig.
Lugnast av de två. Sällan man hör henne pipa eller protestera.
Men finns vilja hos henne har hon bestämt sig för något då ger hon sig inte,
Nyfiken, älskar att bli kelad gärna på magen.

Vi tycker rätt mycket om varandra 


Söta lilla Signe.
Lugn även hon men betydligt mer vilja och protestera högljutt när hon inte är nöjd.
Vilket hon gjort från den stund hon föddes och just att hon är så viljestark har gjort att hon klarat 
sin lite tuffa start.Även hon älskar närhet och bli kelad. Nyfiken och tar för sig.


Till 90% är det Signe som ligger överst men idag blev jag förvånad när det var tvärtom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar