Sidor

lördag 10 juni 2017

8+1 vecka

Tror ni börjar bli vana nu att få vänta en dag eller två på veckobilder.
Men idag blir det även försök till ståbilder.

Sötaste lilla Hedvig
vikt 3270
I


Tyvärr så tog batteriet slut i kameran så det blev inte helt som jag ville , sen skyller jag lite på fotografen som kunde böjt sig lite så det blivit rätt vinkel.
Fotografen (Uffe) tyckte jag var aningen besvärlig.
sen har vi söta syster 
Signe
vikt 3320 g
  

Här blev det lite mer som jag ville.
Lite kul när jag höll på med henne för precis som JoJo vill hon
dra fram vänster bakben.

 Upptäckte ett bitmärke som hunnit bli lite kladdigt på Hedvigs mage idag.
Misstänkt likt två vassa valptänder. Men tvättat rent och lite antibakteriell salva på
så ser det genast bättre ut. De busar ju rätt vilt och de biter i precis allt så mycket baciller i tänderna.
Klippte även rent runt deras tassar. Hedvig somnade i famnen när jag höll på. Signe hade mer spring i benen vilket berodde på att hon var trött för när hon slutade "tramsa" efter lugnande klappar slocknade även hon.Imorgon får vi finbesök igen då kommer Hedvigs husse och matte på besök,
Men ska de inte flytta då kanske vän av ordning undrar?
Jodå men vi har turen att få ha dem kvar lite tills de nya familjerna 
blir redo. 
Jag har gladeligen kvar valpar och väntar in till det passar. 
För bra , fina familjer ska man vara rädda om.
Bara det bästa <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar